Friday 15 January 2016

Aku Ada Sorang Kawan Nih ....

 

aku ada sorang kawan nih..time aku demam ..dia serupa mcm mak..caring sgt..dari jauh dia pi hantaq air hundred plus..ubat..roti..nak bg aku cepat sihat..

aku ada sorang kawan nih.bila kami makan ramai2..dia ambik ayam kat pinggan aku,gigih dia potong kecik2 then bg kat aku sbb sian tgok aku terkial kial potong ayam guna garfu dan pisau..

aku ada sorang kawan nih..dia sudi makan kek cheese yg aku buat walaupun kek tu cair je ..dia ckp " takpa,nanti bawak balik rumah simpan dlm freeze boleh makan."

aku ada sorang kawan nih..dia sanggup balik terngganu,beli keropok lekor sebab aku teringin nak makan dan bawak balik sarawak..

aku ada seorang kawan nih..dia ambik duit kertas 5 ringgit..dia buat origami cincin dan suruh aku pakai,dia kata nak buat aku happy walaupun aku tau dia sedih sebab masa tu dia nak pergi sambung belajar  dan tinggalkan aku.

aku ada sorang kawan nih yg beria2 marah bila dia tau ada orang sakitkan hati aku dan bawak aku jalan2 kalau aku stress..yang sudi teman aku pegi kolej sama2..yang ckp "wani jgn down ye" bila kena marah lecture.
 
aku ada sorang kawan nih yang sanggup berjaga sampai tengah malam semata mata nak dengar luahan hati aku dan kisah hidup aku yang sentiasa sedih je ni...


~tapi aku kini jauh dari kawan nih..bila aku sibuk cari cinta yg aku tak pasti mampu tak cinta tu buat sama seperti kawan buat ? sungguh aku rindu masa dulu2..masa yg aku hanya kenal erti kawan ...inilah kisah aku dgn kawan..sebenarnya banyak lagi..tapi nak kna punggah blik ootak cari memori yang hilang..hihihi.

No comments:

Post a Comment